- Akce
- Stavební technika
- EGO
- AKU foukače a fukary
- AKU malé ruční nůžky
- AKU nůžky na živý plot
- AKU řetězové pily
- AKU sněhové frézy
- AKU travní sekačky
- AKU travní vyžínače a křovinořezy
- AKU víceúčelový stroj Multi-Tool
- AKU zahradní traktory
- Baterie a nabíječky
- Lifestyle - životní styl
- Lifestyle příslušenství
- Profesionální řada EGO Professional-X
- Příslušenství k AKU řetězovým pilám
- Příslušenství k AKU sekačkám
- Příslušenství k AKU sněhovým frézám
- Příslušenství k AKU vyžínačům
- Příslušenství k AKU zahradním traktorům
- Příslušenství k AKU zahradnímu rideru
- Příslušenství k nabíječkám
- Příslušenství k víceúčelovému stroji Multi-Tool
- Příslušenství pro AKU malé ruční nůžky
- Husqvarna
- SECO traktory,mulčery
- VARI
- Čerpadla na vodu
- Půdní vrtáky
- Reklamní předměty
- VARI powered by EGO
- Travní sekačky
- Travní traktory
- VARI GLOBAL
- Pohonné jednotky
- Přímo připojitelné stroje
- Bubnové sekačky
- MaX
- Štípače dřeva
- RAPTOR Hydro
- DSK-316
- Pro majitele TERRA - VARI
- Mulčovače, vyžínače
- Pily na dřevo
- Křovinořezy
- Zametací kartáče
- Tlakové myčky
- Travní sekačky
GX 50
Nevídané se stalo skutečností. Nové milénium v roce 2000 Honda přivítala úplným zrušením výroby dvoutaktních motorů. Vznikly tak na světě první mini čtyřtaktní motory zdvihového objemu 25, resp. 35 ccm a od roku 2018 se tato rodinka rozrostla o model GX 50, zdvihového objemu 50 ccm. Motory spalují čistý automobilový benzín, mají uzavřenou olejovou náplň a pracují spolehlivě ve všech polohách v rozsahu 360°. Jsou nesrovnatelně tišší, úspornější a produkují až o 85% nižší emise než jejich dvoutaktní protějšky. Mimořádně snadné startování, příjemný zvuk, bez nutnosti míchání oleje do benzínu v předepsaných poměrech, snadná údržba a legendární spolehlivost potěší každého uživatele. Rychlý nástup a plochý průběh ohromného kroutícího momentu v celém rozsahu otáček předurčuje tohoto "svalovce muší váhy" k pohonu malých strojů jak z oblasti zahradní techniky, čerpací techniky, elektrocentrál, tak i malé stavební mechanizace.Již od roku 2004 se Honda pyšní výrobou dvou modelů mini 4-taktních motorů GX25 (25ccm) a GX35 (35ccm). V roce 2018 Honda přidala model GX50 (50ccm). Jako výsledek mnohaletého vývoje a zdokonalování, představují dnes tyto motory nejlehčí a nejkompaktnější spalovací motory na světě v této kategorii. Fantastická spolehlivost těchto motorů je dána především profesionální konstrukcí, blokem motoru z hliníkových slitin, uložením mechanických částí na jehlových ložiskách, velkokapacitním vzduchovým fitrem a dalšími technickými finesami Honda. Na obou motorech je patentována celá řada originálních konstrukčních řešení, včetně unikátního systému mazání (Honda RSPLS – Rotary Slinger Pumping Lubrication System – tlakový systém mazání olejovou emulzí), který zajišťuje mazání motoru v celém rozsahu náklonů 360° nebo v karburátoru nové akcelerační palivové čerpadlo, které při přidání plynu okamžitě motor „nakrmí a nakopne“ jeho výkon.
Motor GX 50 je vhodnou pohonnou jednotkou především pro ručně nesené aplikace v profesionálním provedení, jako jsou křovinořezy, ale samozřejmě i pro jiné typy aplikací, jako jsou vibrační lišty na beton, kultivátory a čerpadla. Tento motor je perfektní náhradou za 2-taktní motory.
jsem první na světě. ostatní jen následují.
Vlastnosti motoru:
- První 4-taktní motor na světě, který lze provozovat v 360° rozsahu náklonu, pro použití v jakékoliv poloze.
Unikátní systém mazání (Honda RSPLS – Rotary Slinger Pumping Lubrication System – tlakový systém mazání olejovou emulzí), který zajišťuje mazání motoru v celém rozsahu náklonů 360°. - Nízká hlučnost
V porovnání s předními světovými výrobci 2-taktních motorů, je 4-taktní Honda tišší o 17% - 50%. Navíc vlnové spektrum hluku je posazeno níže, bez vysokofrekvenčních výkyvů, tolik charakteristických pro 2-taktní motory. Pro uživatele je proto zvuk motoru Honda příjemnější a snesitelnější již od samotného nastarování. Snížení hlučnosti motoru za chodu, bylo u Hondy dosaženo jak použitím rozvodového systému OHC s rozvodovým řemínkem snižujícím mechanickou hlučnost, tak i použitím rozměrného a hlavně účinného tlumiče výfuku, redukujícího hlučnost výfuku a sofistikovaným systémem sání se sníženou hlučností nasávaného vzduchu. - Snadné startování a špičková akcelerace
Konstrukční kombinací extra lehkého setrvačníku motoru a mechanickým dekompresním systémem bylo dosaženo podstatného snížení úsilí, nutného pro zatažení startovací šňůry, na pouhých 7,2 kg. To je bezkonkurenčně nejnižší hodnota, která je o cca 45% nižší, než-li je tomu u tradičních 2-taktů. (S trochou nadsázky lze říci, že s nastartováním tohoto motoru nemá problém ani malé dítě.)
Karburátor motoru je vybaven akceleračním palivovým čerpadlem, které při přidání plynu okamžitě motor „nakrmí a nakopne“ jeho výkon. - Použití moderních a vysoce kvalitních materiálů a na míru vyrobené komponenty a přesná výroba zajišťují dlouhou životnost a spolehlivost
- Nízká spotřeba paliva a oleje
S příchodem 4-taktních motorů Honda se v dané kategorii motorů snížila spotřeba paliva přibližně o 33% oproti srovnatelným 2-taktům předních značek. Navíc Mini 4-takty Honda GX25, GX 35, GX 50 jsou opatřeny většími palivovými nádržemi než-li výkonově srovnatelné 2-taktní motory. Snížená spotřeba spolu s objemnější palivovou nádrží poskytuje Hondě cca 2x delší akční provozní dobu na jedno tankování. - Snížené provozní náklady a snadná údržba
Jak je všeobecně známo, pro 4-taktní motory není nutné připravovat směs benzínu s olejem. Jako palivo stačí pouze čistý, automobilový benzín. Doporučujeme pro naše motory měnit olejovou náplň každých 50 provozních hodin. V průměru je tak spotřeba oleje o 85% nižší než u dvoutaktních motorů a s tím i nižší náklady na palivo a olej. - Splňuje nejpřísnější emisní normy na světě
Naše 4-taktní motory prokazatelně produkují o 85% nižší množství oxidů dusíku (NOx) a uhlovodíků (NHC) než produkují 2-taktní motory. Naše motory díky nízkým emisím nemusí být dodatečně vybavovány katalyzátorem. Není proto nutné, k dosažení maximálního výkonu, výfuk motoru dlouhou dobu zahřívat, jako je tomu u motorů s katalyzátorem. U 4-taktů Honda nedochází k hromadění pevných částic v tlumiči výfuku, které způsobují často technické problémy a snižují výkon motoru.
Startování | Ruční |
---|---|
Suchá hmotnost (kg) | 4,13 |
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) | 199 x 260 x 263 |
Objem palivové nádrže (litrů) | 0,63 |
Zdvihový objem (cm3) | 47,9 |
Objem olejové náplně (litrů) | 0,13 |
Model motoru | 4-taktní zážehový jednoválec s rozvodem OHC |
Spotřeba paliva při trvalém provozním výkonu l/hod (ot.min-1) | 0,97 (7000) |
Vrtání a zdvih (mm) | 43 x 33 |
Max.čistý kroutící moment Nm/ot.min | 2,2/0,22 (5000) |
Kompresní poměr | 8.0 : 1 |
Trvalý provozní výkon kW/(ot.min-1] | 1,47/2,0 (5000) |